Blogger Layouts

Saturday, October 20, 2012

Mari Berkenalan

Assalamualaikum :)

Di pagi hari Sabtu ini mesti ramai yang belum bangun tidur lagi ni~ huhu Okay takpe. Cumanya harini saya nak buat sesi berkenalan. 

Wahh ! Excited tetiba :D Berkenalan dengan siapa ye? Saya nak anda semua berkenalan dengan kalam Allah yang suci ini. Kitab yang diturunkan ke dunia secara berperingkat kepada Nabi Muhammad s.a.w dan hari tersebut kita kenali sebagai Nuzul Quran.

Apa dia ? Ya, ini dia . . 

Al-Quran Nul Karim

Baiklah, marilah kita sama-sama berkenalan dengan Al-Quran :)

Klik untuk tumbesaran :)

Alhamdulillah~ Akhirnya kita tahu tentang kitab suci Al-Quran ini. Walaupun bukan menyeluruh, sedikit sudah memadai. 

Seingat saya, kali terakhir saya belajar tentang perkara ini adalah masa sekolah agama dahulu (8 tahun lepas). Masa sekolah menengah dah kurang penekanan terhadap perkara seperti ini. Dan sekali lagi, Alhamdulillah kerana usia 20 tahun, saya dapat 'berkenalan' semula dengan Al-Quran :')

Bukan apa, kita ni manusia. Terlalu asyik dengan duniawi dan kadang-kadang perkara sebegini kita tak ambil kisah sangat. Tapi rugi laa sangat sebab kita baca Al-Quran tanpa kita mengetahui bagaimana asal usul kejadiannya. T.T

Tapi takpe, harini kita dah belajar kembali apa yang kita dah pernah belajar sebelum ini. Semoga perkongsian saya ni dapat menambahkan ilmu anda semua. InsyaAllah~ :D

Jika ada yang ingin berkongsi tentang perkara ini, silakan! Adalah dialu-alukan sama sekali. ^.^

Okay, sehingga jumpa lagi. 

Assalamualaikum :)

12 comments:

elyna mirsada said...

nice info and sharing ^_^

aiNa yaZiD said...

selagi kita berpegang pd Al-Quran dan Sunnah, insyaAllah aqidah kita msh di landasan yg betul. =)

semoga di tetapkan IMAN buat kte semua. amin. =)

Mat Jo said...

jom sama-sama berkenalan dengan Al-Quran :)

izan mama mia said...

terjatuh cinta sudah...nice sharing

DeqNa Azhar said...

hahaha...~~ bagus betul akk buat entry ni~ komen entry kita pulak ye...takde org komen pun~ahoyy

zuhdi sanusi said...

sharing yg sgt berguna., love it., :)

Nur Afrina said...

terima kasih :)

Nur Afrina said...

InsyaAllah~ amin :D

Nur Afrina said...

Jom3 ~ :D

Nur Afrina said...

Alhamdulillah~ semoga akan terus jatuh cinta :)

Nur Afrina said...

hehe~ okay :) thanks singgah sini.

Nur Afrina said...

terima kasih~ semoga beri manfaat :D