Blogger Layouts

Wednesday, November 23, 2011

Sedih Dalam Kegembiraan .


Assalamualaikum , hye ! ^_^
mesti korang pelik kan kenapa
tetiba gambar mata pulak ni ? O.o''
huhu ~ okay2 , cmni ,
kali ni saya na post video yang
telah saya lihat sebaik sahaja saya
online facebook sebentar tadi ..
video yang saya rasa
amat - amat - amat dan
teramat mengusik hati ni..
mari kita lihat video nya ..


Seperti yang saya baca , Oscar ni dilahirkan
tanpa bola mata dikedua-dua belah matanya ..
cuba korang fikir , kalau kucing yang selalu
menggunakan penglihatan utk menangkap / 
melihat sesuatu , tetapi berbeza pula dengan 
si kecil ini yang tiada mata.. 
mesti dia rasa sedih kan? : /
jadi , untuk menarik perhatian Oscar , 
tuannya telah membelikan si kecil
ini bola yang mempunyai loceng di dalamnya
agar Oscar tidak sedih dengan keadaan dirinya ..

Ya Allah , seriously saya rasa tersentuh
sangat bila tengok video ni .. T.T
rasa syukur Alhamdulillah sebab
Allah kurniakan kita dengan nikmat
pancaindera yang lengkap dan
sempurna .. mungkin kalau
saya tengok video ni awal-awal ,
mesti dari dulu saya pakai cermin
mata >.<'' saya tak nak Allah tarik
nikmat yang hebat ni ..
Nau'zubillah .. :(

Saya harap , kawan-kawan pon
sama ye .. :) hargai nikmat-Nya
selagi terdaya , jangan menyesal
jika sudah tiada nanti ..

okay , jumpa lagi nanti ..
papai~ Assalamualaikum ^_^

No comments: