Blogger Layouts

Monday, December 19, 2011

Ya Allah , Selamatkan Dia . (3)


Assalamualaikum , hye! ^_^
Dah lama rasanya tak update pasal
kucing yang bernama Bobo ni ..
Maaf , agak sibuk sikit .. :)
Dekat bawah ni ada link untuk
sesiapa yang tak tahu lagi pasal
kucing yang bernama Bobo ni ..

Ya Allah . Selamatkan Dia . (1)
Ya Allah . Selamatkan Dia . (2)

Untuk pengetahuan korang , sekarang
Bobo dah pulang kat rumah kak Siti Norzaitul ..
Keadaan Bobo lemah , tapi Bobo masih
mahu makan dan minum .. Doktor dah sahkan yang
Bobo confirm SPORO/HIV kucing ..
DARAH MERAH BOBO SGT2 KRITIKAL..
tapi kak Siti Norzaitul tak berputus asa .. Beliau
tawakkal untuk bawa balik Bobo dan tetap beri ubat ..
InsyaAllah , kalau Allah izinkan , Bobo akan sihat
macam biasa .. :')

Kak Siti Norzaitul ada sampaikan beberapa pesanan
dan meluahkan pendapatnya tentang saranan doktor
agar menidurkan Bobo untuk selama-lamanya..


"Jika ada masalah terhadap peliharaan 
kesayangan kita..janganlah biarkan 
dan anggap tiada apa2..adalah lebih 
baik mencegah awal2 dengan dapatkan 
rawatan dari yang bertauliah.. Jangan 
jadi seperti saya agak lambat mengetahui 
semua ni...sangat sedih..tapi saya tetap 
takkan mengalah dan akan terus 
berusaha untuk Bobo..Semalam bobo 
nampak saya teros dia bangun dan 
mengiaw..Ya Allah..tuhan jer tahu 
hibanya hati...selepas doktor dah 
beri penerangan yg panjang 
lebar... AKHIRNYA saya 
nyatakan keputusan kepada doktor:

1)KALAU TIDURKAN SELAMANYA 
   sgt mudah tetapi saya takkan buat 
2)kalau saya bawa balik Bobo tanpa 
   ubat pun dia akan merana 
3)setelah difikirkan dan saya tawakkal 
   nak Bobo balik bersama ubat yg 
   sepatutnya...yg lain2 berserah pada 
   Allah..terima kasih kepada doktor yg
   merawat & menghormati 
   keputusan saya..."

Ya Allah,sungguh tabah hati kak Siti Norzaitul .. :)

okay , untuk post yang bawah ni pulak telah ditulis
oleh kak Siti Norzaitul pada pagi Hari Jumaat (16/12/2011)

"Bobo sangat lemah..dari mlm tadi..
pagi ni minum susu pun sikit jer...
selalu bila panggil dia akan mengiow..
(walaupun suara kecik & perlahan)
harini matapun dah kurang berkedip..
tadi bagi susu+AD pun..bobo lesu jer..
bila sebut nama bobo..hanya ekork shj 
yg dia gerak..panggil nama bobo dia 
gerakkan ekor lagi....lagipun bobo 
mcm demam..badan panas jer..
redha ajerla apa2pun berlaku..
kalo sudah ini kehendak tuhan..
hanya dia yg mengetahui segalanya..."

huhu~ tetiba sayu pulak bila baca status
akak Siti .. takpe akak , Bobo dan tunjukkan
perubahan positif .. Mungkin Bobo tengah
berusaha kuatkan semangat dia .. kita doakan
sama-sama .. :)

Masa hari Sabtu (17/12/2011) , kak Siti
ada bagitahu , beliau ada gantungkan mainan
yang kecil untuk Bobo .. yang paling gembiranya
bila kak Siti kata , Bobo cuba capai mainan tu ..
nak bagi patung tu gerak-gerak ..Kalau tak larat 
guna tangan , Bobo akan guna ekor dia untuk capai
mainan tu .. Alhamdulillah~ Bobo dah na start main2 ..
Kak Siti Norzaitul ada ambil video Bobo main-main ,
tapi sayangnya tak lepas nak upload di Facebook ..
huhu~ takpe2 , bila dengar Bobo camtu pon ,
dah excited dah ! :D

Sekarang ni saya tengah tunggu update terbaru
dari kak Siti .. Nanti saya share lagi ye .. 

Sampai jumpa lagi , papai~
Assalamualaikum ^_^ 


No comments: