Blogger Layouts

Saturday, November 17, 2012

Beri Bantuan Kepada Saudara Di Gaza

Assalamualaikum :)

Seperti yang kita tahu sekarang ni pihak zionis laknatullah begitu rancak sekali membedil saudara Islam kita yang berada di Gaza. Melalui info yang saya peroleh daripada facebook, jumlah rakyat Gaza yang syahid semakin meningkat. Tidak kurang juga yang cedera dek kerana terkena serangan daripada pihak zionis tersebut ! Allahuakbar !




Bekalan makanan, keperluan asas serta ubat-ubatan semakin berkurangan di sana. Jadi, kepada rakan blogger yang ingin memberikan sumbangan tidak kira dalam bentuk wang ringgit ataupun harta benda, bolehlah guna beberapa saluran ini.

Klik untuk tumbesaran

Seterusnya, jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang keadaan di sana, bolehlah rujuk dua sumber ini 



InsyaAllah, kita bantu mana yang termampu. Paling penting, jangan putus berdoa untuk kesejahteraan saudara kita di sana. Semoga mereka lebih kuat untuk menentang pihak zionis laknatullah itu.

Kongsikan dengan rakan-rakan yang lain mengenai perkara ini. Semoga kita dapat membantu saudara kita di sana :)

Ustaz Pahrol dalam bukunya yang 
bertajuk "Beduk Diketuk". 

Sekurang-kurangnya, 
bila kat akhirat nanti, 
bila Allah tanya apa usaha kita, 
kita dah terlepas kerana 
telah berusaha utk membuat sesuatu. 

Allah tak tengok HASIL, 
tetapi Allah tengok apa USAHA kita.
(Sumber dari rakan facebook)
Jumpa lagi.

Assalamualaikum :)

28 comments:

Nurul Aini said...

betul bila di akhirat nanti bila Allah tanya apa yang kita buat, kita dah terlepas..kita dah buat apa yang patut kita buat..perkongsian yang sangat bermanfaat. Semoga semua islam berfikiran sama.

aiN NaJwa said...

Thanks for the info..dah amek butir2 nya..TQ..


marilah sama2 berdoa, agar mereka dilindungi Allah..amin..BINASA zionis Israel Laknatullah !

CekbOlat-bOlat said...

sedih apa yang berlaku :(

Insyirah said...

Insyallah zionis akan hancur juga satu hari nanti..
Alhamdulillah dan terima kasih sebab kongsikan info berguna ini..:)

shiyda said...

nice info , thanks :)

tuhan sentiasa ada bersama mereka di sana , allahuakbar ..

Perantau Sahara said...

Allahuakbar..

Semoga Allah melindungi saudara2 kita disana.amin.

Nurulee said...

Kesian. Ee tk boleh tgk. Confirm nangis. Hm. t_t Pray for them.

Nur Afrina said...

:Nurul Aini: insyaAllah.kita doakan seluruh umat islam berfikiran sebegitu. :)

hananhadila said...

hanan rase nak nanges tengok berita .. ya Allah , selamatkan saudaraku di bumi Gaza ..

Nur Afrina said...

:aiN NaJwa: Alhamdulillah~yup! jangan putus berdoa ye :)

Nur Afrina said...

:CekbOlat-bOlat: sangat sedih. ya Allah,andai kata kita kat sana,mcm mana la agaknya :(

Nur Afrina said...

:Insyirah: sy cuma menyampaikan dan mengingati sesama rakan :) yup! insyaAllah.satu hari nanti akan tersungkur jua zionis kejam tu!

Nur Afrina said...

:shiyda: welcome dear :) semoga saudara kita di sana dilindungi Allah.

Nur Afrina said...

:Perantau Sahara: amin,ya rabbal 'alamin :)

Nur Afrina said...

:Nurulee: em,sama laa.sebak je rasa. Semoga mereka kuat di sana :')

Nur Afrina said...

:hananhadila: Amin!Amin!Amin! kita selalu tengok update dekat fb. ya Allah sedih rasa :(

miszfazierra said...

semoga yahudi laknatullah diberi balasan yg setimpal walaupun tidak di dunia tetapi tetap ada di akhirat nanti.

jemput baca entri sy. keajaiban di Gaza
http://princessloveglamorous.blogspot.com/2012/11/keajaiban-di-gaza.html

~didiey~ said...

InsyaALLAH...terima kasih bg info nie..

kita doa juga utk mereka ye

Nur Afrina said...

:miszfazierra: amin ya Allah! semoga zionis laknatullah menerima hukuman Allah yg setimpal nanti!

Saya baca blog anda ye nanti, sekarang tengok hindustan kejap.hehe :)

Nur Afrina said...

:~didiey~: sama-sama :) insyaAllah! jgn putus berdoa utk mereka~

Cik P.A. said...

bersyukurlah kita msh selamat, aman dan damai di Malaysia....sesungguhnya mereka sgt2 tabah hdpi semua dugaan Ilahi...TQ 4 da info ye dear :)

Nur Afrina said...

:Cik P.A.: Alhamdulillah :) kita doakan supaya mereka sabar dan tabah hadapi semua ini.insyaAllah!

Sama2 :)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Save Gaza!

Gadess.Butterfly said...

subhanallah ..kesiankan saudara kita dekat sana tu ..hanya yg mampu kita hulurkan adalah doa .utk sumbang apa2 kita tak mampu, just doa yg mmpu kita sumbangkan .semoga penyeksaan mereka akan berakhir ..amin ~

aiNa yaZiD said...

thanks sharing dear... sama-sama kite doa untuk saudara kte di Gaza. Semoga mereka di beri kekuatan dan di lindungi ALLAH. InsyaAllah.

Nur Afrina said...

:MAK DARA: free Palestine! ;)

Nur Afrina said...

:Gadess.Butterfly: amin! yup~jangan putus berdoa kerana doa adalah senjata yg paling kuat utk org mukmin :)

Nur Afrina said...

:aiNa yaZiD: most welcome dear :) insyaAllah.jgn putus berdoa utk saudara kita di sana