Blogger Layouts

Saturday, March 31, 2012

Review 7 Petala Cinta .

Assalamualaikum , hye ! ^.^
okay , post kali ni nak bagi review
sikit tentang cerita yang besttt !
hehe~ cerita apaa ?
Jeng ..jeng.. jeng ..


ya ~ cerita 7 PETALA CINTA 
even cerita ni dah 2 minggu 
keluar , tapi saya nak cerita jugak .. :P

Memandangkan internet dekat rumah
ni macam siput sedut yang cengkerang 
ada seribu =.='' (lembap giler) , 
saya download cerita ni untuk part 1,
dari tengah hari saaaampai ke petang,
pon tak habis lagi .. memang bengang 
la kan .. >.<''

Ini siput dan korang bayangkanlah
cengkerang dia ada seribu =.=''

Jadi ,encik MFBK dengan berbesar hatinya
nak buat live streaming dengan saya untuk
tengok cerita ni .. wahh~ tak pernah dibuat
orang betul .. huhu tapi tak kesah pon ,
asal dapat tengok.. Mekaseh encik ! :D

Setelah berhempas pulas meng'adjust' 
laptop dari dua-dua belah pihak , dengan
lambatnya , sangkut , gambar blurr , dan
macam-macam lagi .. memang 7 petala
masalah laa kann =.='' huhu~
Akhirnya berhasil juga ..

Trailer 7 Petala Cinta

Okay , beralih kepada cerita ni.. Pada awal
cerita ni macam huru-hara sikit .. ta berapa
faham sangat ( sebab sangkut2 kot )  dan
lepas tu cerita mula stabil ..huhu

Dipendekkan cerita , movie ni bagi saya
biasa-biasa sahaja .. dan mungkin boleh
dipuji sebab ciri-ciri Islamik tu buat saya
terpegun / termengelamun / terpesona /
terkesima / terterter seketika .. haha


Nama-nama yang digunakan dalam
cerita ni pon saya suka .. Antaranya
Hamka , Saidatul Nafisah , Hilma Aqila,
Madrasah Qalbun Salim , Abi Ikhwan ,
dengan Attar .. ( Tetiba terbayang letak
nama anak sedap-sedap camni .. haha )
cehh -.- berangan je lebih .. huhu

Bagi sesiapa yang nak layan feeling ,
nak rasa bahagianyaaa <- siapa cakap
nii ? hehe boleh la tengok cerita ni ..
tak susah nak faham .. Ada macam cerita
Nur Kasih dengan Tasbih Putih .. :)

Habis je cerita , tetiba ada orang tu suruh 
saya pakai macam ni . . . . . . .

 

Dan saya membalas dengan menyuruh
dia pakai macam ni . . . . . .


Dan jawapannya ialah , INSYAALLAH~
Semoga Allah permudahkan ..Amin  ;)

Dan bagi sesiapa yang nak tengok cerita
ni , boleh laa download dekat SINI

Okay , sampai sini sahaja ..
Sehingga kita jumpa lagi ~
Papai , Assalamualaikum ^.^